David Loney Bruce-Brown
1887.08.13. - 1912.10.01.

Születési hely: Manhattan, New York, USA

A New York-i iskolai évei után a Connecticut állambeli Norwalk- i Harstrom Iskolába folytatta tanulmányait. Ez az iskola a Yale felkészítő iskolája is volt egyben.
1905-ben, 18 évesen kezdett komolyan érdeklődni az autóversenyzés iránt. 1906-ban ült a kormány mőgé először, ekkor még a családi autót vezetve.
1907-ban teljesítette első versenyét az Empire City pályán rendezett Decoration Day versenyen. Tehetsége rögtön megmutatkozott. Megnyert egy három mérföldes Heat versenyt, majd pedig egy üldöző (Pursuit Race) versenyt is.
Egy kiváló versenyző, Emanuel Cedrino karolta fel az ifjú tehetséget. Így 1907 telén már floridai amatőr versenyen vett részt.
1908-ban már a Yale university Automobile Club hegyi felfutás (Hill Climbing) versenyén indult a Shingle Hill-en. A mentora, Cedrino 60 LE-s versenygépével indult és nyert a 600 ci géposztályban. Miközben gyorsabb volt mint a nagyobb lökettérfogatú gépekkel versenyző pilóták.
1909-ben kap egy igazi versenyautót, a Victor Hémery által 1908-ban az American Grand Prize-on részt vett Benz-t. Igaz csak amatőr versenyen indult ezzel a géppel. Elhódítja a Sir Thomas Dewar Cup-ot, felállítva egy új tíz-mérföldes repülőrajtos versenyrekordot.
1910-ben ugyancsak egy Benz géppel indult a 6. William K. Vanderbilt Cup versenyen. Egy kör hátránnyal a 12. helyen ért célba.
A következő évben három versenyen indulhatott. Mindhárom versenyen Fiat versenyautót vezetett. Az elő Indianapolis 500 mérföldes versenyen a 3. helyen intették le. A novemberi Vanderbilt Cup és American Grand Prize versenyeken vett még részt. A Vanderbilt Cup versenyen kisetett a bal hátsó kerék elvesztése miatt, szerencsére nem lett belőle baleset. Az American Grand Prize versenyt pedig megnyerte egy Fiat S74-es géppel.
1912-ben Benz, National és Fiat márkákkal versenyzett. Santa Monica-ban a Dick Ferris Trophy-n a 3. helyen intették le. Indianapolis-ban egy törött szelep miatt kellett feladnia a versenyt 24 kör után. Az októberi, 8. Vanderbilt Cup egyik szabadedzésén szenvedett halálos balesetet versenyszerelőjével, Tony Scudellari-val együtt. Az autó egyik hátsó gumija defektet kapott 82 mph-ás sebességnél. Az autó egy árokba zuhant, Bruce-Brown és szerelője kirepültek az autóból.
Bruce-Brown a kórházba szállítás után hunyt el. Szerelője pedig később, október 12-én.

Rajtok: 6
Győzelmek: 1
Pole: -
Pontok: 1240