Patrick James "Pat" O'Connor
1928.10.09. - 1958.05.30.
Születési hely: N. Vernon, Indiana, USA
Az 50-es évek elején helyi sprint car versenyeken kezdte pályafutását.
1951-ben az MRA Sprint Car bajnokságban az Anderson-i versenyen mutatkozott be.
1952-ben átszerződött az AAA Sprint Car Midwest bajnokságába.
1953 sikeres éve az AAA Sprint Car Midwest bajnokságban. Több versenyen is nyerni tud, Winchester Speedway (Máj. 3., Máj. 31. és Júl. 12.), Dayton Speedway, Illiana Speedway és a Reading Fairgrounds pályán. Az évad végén bajnoki címet ünnepelhetett.
1954-ben megismételte a bajnoki győzelmét, öt versenyt nyerve. 1956-ban szerezte meg a harmadik bajnoki címét (ekkor már USAC Sprint Car Midwest), ebben a szezonban nyolc versenyen intették le győztesként.
Sprint car pályafutása alatt 21 győzelmet szerzett. Egészen 1957-ig vett részt sprint car versenyeken.
1952-ban mutatkozna be az AAA National Championship-ben, a DuQuoin-i versenyen, de túl lassúnak bizonyult az időmérőn.
1953-ban több versenyre is bejelentkezik, de indulni csak Phoenix-ben és az Indiana State Fairgrounds versenyeken tudott. mindkét versenyen a Top 10-ben hozta be Lindsay Hopkins autóját.
1954-es szezonban Lindsay Hopkins autójában ült. De csak öt versenyen tud indulni, viszont hét versenyre nem tudta kvalifikálni magát.
1955-ben sikeresebb évet tudhatott maga mögött. Öt Top 5 helyezést gyüjt be, így megszerezte a bajnokság 7. helyét. A szezon végén mégis távozik csapatától és Chapman S. Root csapatához írt alá.
1956-os szezonban megszerzi első győzelmét a Darlington-i versenyen. A szezon hullámzó teljesítmény hozott és ez így csak a bajnokság 11. helyére volt elég.
1957 jól indul, megszerzi az Indianapolis 500 mérföldes versenyen a pole-t, a verseny végén a 8. helyen ért célba. Nyerni tud a Trenton-i versenyen. Jó évet zárt, hét Top 5 helyezést gyűjtve a bajnokság 4. helyét szerezte meg.
1958-es évas első versenyén Trenton-ban kiesik a 8. körben, kicsúszott az autójával.
Majd következett Indianapolis. Az előkelő 5. rajthelyről indulhatott, de már az első körben belekeveredett az Ed Elisian megpördülése miatt keletkezett 15 autót érintő balesetsorozatba.
A. J. Foyt elmondása szerint Pat rászaladt Jimmy Reece autójára, felpattan rajta, majd kb. 150 méteres repülés után fejjel lefelé landolt majd kigyulladt. Pat O'Connor bennéget az összetört autójában.
Későbbi orvosi vizsgálatok megállapították, hogy O'Connor a fejjel lefelé landoló autóban szerzett koponyasérülésekbe halt meg, nem pedig az utána keletkezett tüzben.
Rajtok: 36
Győzelmek: 2
Pole: 1
Pontok: 3040
Díjai:
1995, National Sprint Car Hall of Fame.