Peter DePaolo
1898. április 06. - 1980. november 26.
Philadelphia-ban született olasz-amerikai versenyző.
1908 és 1914 között Peter nagyon sok verseny történetet hallott nagybátyjától Ralph DePalma-tól. Első verseny amit látott a Brighton Beach-i verseny volt, ekkor döntötte el hogy követi nagybátyját a versenyzői pályán.
Az I. Világháború után Ralph nagybátyjánál versenyszerelő volt. Így jutott el 1920-ban az Indianapolis 500-as versenyre.
1921-ben ismét Ralph DePalma versenyszerelőjeként vett részt az Indy 500-on.
1922-ben az álma valóra vált. Megkereste Louis Chevrolet és felajánlotta az egyik Frontenac autójának ülését. A bemutatkozása nem sikerült túl jól az autó műszaki hibája miatt. A legjobb eredményét egy bajnokságon kívüli versenyen érte el San Carlos-ban, ahol is 4. let.
A bajnokságot a 17. helyen zárta.
1923-ban unokatestvérével Lancelot "Jack" Lewis-al Los Angelesben nyitottak egy autószervizt. És megszületett a fia, Tommy. Ezért csak az áprilisi Fresno-i versenyen indult csak. Nem volt sikeres versenye, már a 2. körben összetörte az autót és csak a pálya széléről élvezhette a versenyt.
1924-es évad kilenc versenyéből csak az elő Beverly Hills-i ovált hagyta ki. A Duesenberg testvérek csapatában versenyzett. Ebben a szezonban még mindig nem sikerült győzelmet szereznie. A legjobb eredménye a Syracuse-i 3. hely volt. Az összetettben a 11. helyre lépett eő.
Az 1925-ös szezonban a legjobb formáját mutatja, az autóval szárnyal. Öt versenyt nyer, Fresno, Indianapolis, Altoona, Laurel és Rockingham. Indinapolis-ban a második rajthelyre kvalifikálta magát, majd a 200 körörs száguldás végén Indy500 győztesként intik le. A Laurel-i és Rockingham-i oválokon a pole-ból indulva nyer.
Hatalmas előnnyel nyeri a bajnokságot, 3260 pontot gyűjtve, míg a 2. Tommy Milton csupán 1745 egységet tudott begyűjteni.
1926-os szezon az utolsó Duesenberg-es éve. Ekkor három versenyt tud nyerni, Fulford, Rockingham 1. és a Fresno-i 2. versenyt. Ezenkívül még nyer egy bajnokságon kívüli Fresno-i versenyt is. Emellet három Pole-t is szerez(Altoona 1., Rockingham 1. és 2. verseny). Az évad során kilenc Top5 helyezést zsebelt be. A szezont a 3. helyen zárta.
1927-ben csapatot alapít és egy Miller autóval vág neki a szezonnak, Altoona-ban, Rockingham-ben és Charlotte-ban győztesként intik le. Két értékelhetetlen eredménye volt, Atlantic City-ben olajcső hiba miatt set ki, majd az Indy500-on a feltöltő ment tönkre. Ettől függetlenül Frank Lockhart-ot legyűrve bajnok tudott lenni.
1928 és 1934 között már csak Indianapolis-ban áll rajthoz. Kevés sikert ér el, szinte mindegyik versenyen műszaki problémákkal küszködik.
1928 augusztusában megszületik 2. gyermeke, Nancy Alice.
1934-ben a nemzetközi porondra is kiruccan. Részt vesz a Grand Prix os Tripoli-n az Avus Grand Prix-n Miller versenyautóval, majd egy spanyolországi versenyen bukik és súlyos sérülést szenved, aminek következtében 11 napig volt kómában.
A későbbiekben már csak mint csapattulajdonos vett részt az autósportban.
1935-ben az ugyancsak olasz-amerikai Kelly Petillo, DePaolo csapatával nyeri az Indy500-at.
Az 1960-as évek végén a Michigan International Speedway-nél egy igazgatói posztot tölt be.
1980 November 26.-án hunyt el.
AAA Nemzeti Bajnok: 1925 és 1927
Indianapolis 500 győzelem: 1925
Rajtok: 56
Győzelmek: 10
Pole: 6
Pontok: 6533
Vezetett körök: 719
Címei:
1980, National Italian American Sports Hall of Fame
1995, Historic Hall of Fame