Samuel Dwight "Sam" Hanks
1914.07.12. - 1994.06.27.
Születési hely: Columbus, Ohio, USA
1936-ban kezdte a versenyzést Midget Car autókkal.
1937-be megszerzi első győzelmét a Pacific Coast Midget Bajnokságban, majd az év végén meg is szerzi a bajnoki címet.
1939-ben részt vesz az AAA által rendezett Sprint Car versenyen Milwaukee-ban. A 6. helyen fejezi be a versenyt.
A háború előtti években sorra nyeri a különvöző Midget Car címeket a közép-nyugati bajnokságokban. Chicago Board bajnok, 1940-ben elnyeri a Detroit Motor City and Toledo midget bajnoki címet és 1941-ben megnyeri a National Midget kihívást, majd majd megszerzi a Michigan-i és Ohio-i bajnoki címet is.
1940-ben indul az Indianapolis500-as versenyen Leon Duray csapatában, a 13. helyen ért célba.
1941-ben Ed Walsh csapatával nevez az Indy500-ra, de indulni nem tud.
A II. Világháború után 1946-tól ismét a versenypályákon köröz. Augusztusban meg is nyeri a 250 körös Gold Cup versenyt a Los Angeles-i Coliseum-ban. Ugyanezen évben ismét megszerzi a Pacific Coast Midget Car bajnoki címet. Indianapolis-ban Spike Jones csapatával a 3. helyre kvalifikálja magát. De egy olajcső törés miatt kiállni kényszerül.
1950-től kezdve részt vesz az AAA Stock Car bajnokságban is.
1952-ig vesz részt Midger Car bajnokságokban. 1949-ben elnyeri az AAA National Midget Car bajnoki címet.
1947-ben nem tudja kvalifikálni magát Indianapolis-ban.
1948-ban egy Adam-Sparks autóval ismét kiállni kényszerül az Indy500-on váltóhiba miatt.
1949-ben öt versenyre nevezik be az AAA National Bajnokságban, de indulni csak Indianapolis-ban tud, de ismét műszaki hiba miatt kiállni kényszerül.
1950-es Indy500-on továbbra is elkerüli a szerencse, olajnyomás elmegy a motorból, így ismét feladja a versenyt. Viszont a Bay Meadows-i versenyen a 2. helyen intik le.
Az 1951-es szezonban öt versenyen tud elindulni. szerez két 5. helyet (DuQuoin első és Detroit) A DuQuoin-ben rendezett 2. versenyen pedig 3. helyen ér célba. A bajnokságban a 16. helyet foglalta el.
1952-ben a teljes évadon részt vesz a Bardahl csapat színeiben. Nehezen indult számára a szezon. Az évad első felében csak kétszer tud pontot szerezni. Viszont az évad 2. fele nagyon jól sikerül. Szerez hat Top 5 helyezést. A bajnokságban 50 ponttal lemaradva a bajnok Chuck Stevenson-tól, 3. lett.
1953 Sam Hanks és a Bardahl csapat éve. Megszerzik a bajnoki címet az évad végén. Hanks, a Springfield-i 2. versenyen és DuQuoin-ban nyerni tud. Indianapolis 500 mérföldes versenyen pedig a 3. helyen intik le.
1954-ben is kiegyensúlyozott teljesítmény nyújt. Hét Top10-es helyezést szerez. DuQuoin-i versenyen ez évben is nyerni tud. De ekkor már a Belanger csapat autóját vezeti. A bajnokságot a 8. helyen zárja.
1955-ben Indianapolis-i és Phoenix-i versenyre nevez. Indianapolis-ban kiállni kényszerül, Phoenix-ben pedig túl lassúnak bizonyul a kvalifikáción.
1956-ba a Jones & Maley Csapat Kurtis 500C-Offy autóját a 2. helyre hozza be Indianapolis-ban. Ettől az évtől rendszeres résztvevője az USAC Stock Car bajnokságnak.
1957-ben J. S. Belond Belond Exhaust Special gépével megnyeri az Indy500-as versenyt. Ezzel a gy őzelemmel le is zárult az open-wheel karrierje. de még ez évban lefutja versenyzői karrierje utolsó versenyét is a Riverside-i USAC Stock Car versenyen.
Visszavonulása után Tony Hulman kinevezte az Indianapolis Motor Speedway, Verseny Rendezőjének. Ezt az állást 21 éven keresztül töltötte be.
AAA Nemzeti bajnok: 1953
Indianapolis 500 győztes: 1957
Rajtok: 43
Győzelmek: 4
Pole: 1
Pontok: 6369.4
Címei:
1984, National Midget Auto Racing Hall of Fame
1998, National Sprint Car Hall of Fame
2000, Motorsports Hall of Fame of America
2005, West Coast Stock Car Hall of Fame