Takuma Sato
1977.01.28.
Születési hely: Shinjuku, Japán
Sato is Gokarttal kezdte a versenyzést Japánban.
1998-tól átköltözött Angliába és ott folytatta a versenyzést különböző ifjúsági sorozatokban. Az Europa Cup Britain sorozatban a 2. helyen zárt. Még indult a Formula Opel European Union sorozatban is, ahol az összetett 6. lett. De rajthoz állt még a Macau Grand Prix, a Masters of Formula Three kihíváson és a Korea Super Prix-en is.
2000-től az angol Formula-3-ban versenyzett, és az évad végén a 3. helyen zárt, 2001-ben is ebben a kategóriában a 25 versenyből 6-ot nyerve lett bajnok. Ismét Indult a Macao-i versenyen, amit meg is nyert, majd nyerni tudot a Masters of Formula Three versenyen is. Ebben az éveb a Formula-1 -es BAR csapat tesztpilótája lett.
2002-ben Eddie Jordan szerződtette a csapatához. A szezon során két pontot szerezve végzett a 15. helyen.
2003 és 2005-öt között ismét a BAR csapat szolgálatában állt. Legjobb helyezése, 2004-ben az összetett 8. hely volt.
2006-tól 3 szezont húzott le a Super Aguri csapatnál.A csapat teljesítménye hagyott kívánni valót maga után, így semmi komoly eredményt nem tudott felmutatni.
A 2009-es szezonban szerződés nélkül maradt. Ekkor új kihívást keresve átruccant Amerikába.
2010-re áttette székhelyét az USA-ba, a KV Racing Technology, Kevin Kalkhoven és Jimmy Vasser tulajdonában lévő csapat szerződtette. Nehéz éve volt ez, sok anyagi kárt okozva, összesen kilencszer törte össze az autóját.
2011-ben ennek ellenére kitartott mellette a csapat. Ezt három Top5 helyezéssel hálálta meg és a szezon végén a 13. helyen zárt.
A következő szezonban már Bobby Rahal csapatával kezdi a szezont. Ismét sokat esik, hat alkalommal kell kiszállnia az összetört autójából, de a műszaki hibák sem kerülik el, négyszer kell kiállni emiatt.
2013 és 2016 között A.J. Foyt csapatánál vezet a Honda jelentős támogatását élvezve. 2013-ban megnyeri a Long Beach-i versenyt, és megszerzi első pole-ját a Huston-i oválon. A négy szezon alatt összesen hét Top 5 helyezést zsebelt be.
2012-ben nagy csatában volt az Indy 500-on a győzelemért Dario Franchitti-vel, de az utolsó körben hibázott és összetörte az autóját, elesve a győzelem lehetőségétől.
2017-ben ugyancak a honda segítségével az Andretti csapathoz került. Nem volt rossz váltás. St. Pete-i versenyen az 5. helyen végzett, majd a 101. Indianapolis 500-as versenyen győzni tudott, ezzel beírva magát az amerikai autóversenyzés történelmébe. Jelenleg a bajnokság 4. helyén áll kilenc forduló után.
2018-ra a Rahal Letterman Lanigan Racing szerződtette. Hullámzó szezont teljesített. Három versenyen is sszetörte az autóját. A szeptemberi portland-i versenyt megnyerte.
2019 sikeresebb szezonja volt. Két győzelemmel gazdagította csapatát, Barber és Gateway. Indianapolis-ban a 3. helyen végzett, majd a következő Detroit-i első versenyt is a 3. helyen zárta. Ez a bajnokság 9. helyét jelentette számára.
2020-ban megszerezte második Indy500-as trófeáját. A következő Gateway-i versenyen még szerzett egy 2. helyet. A szezon többi versenyén rendre a középmezőnyben zárta a versenyeket. Ettől függetlenül a szezont a 7. helyen fejezte be.
2021 ismét visszaesést hozott számára. A versenyeket rendre a középmezőnyben fejezte be. A szezont a Top 10-en kívűl zárta
A 2022-es szezont a Dale Coyne csapatnál versenyezte. A legjobb eredménye a szezonban a Gateway-i versenyen elért 5. hely. Nem tudott komoly eredményeket felmutatni.
2023-ban már nem futott teljes szezont. Chip Ganassi #11-es autóját vitte pályára az ovál versenyeken.
2024-ben ismét a RLL csapat szolgálatában áll, de csak az Indy500-on fog rajthoz állni a #75-ös autóval.
Bajnok: -
Indianapolis 500 győzelem: 2017
Rajtok: 128
Győzelmek: 2
Pole: 6
Pontok: 4314