Warren Wilbur Shaw
1902 Octóber 31. - 1954 Octóber 30.
Születési hely: Shelbyville, Indiana, USA
Az 1920-as évek elején kezdett versenyezni. De egy családi történet szerint első versenyét egy megyei vásáron rendezett kecske lovagló versenyen nyerte 5 évesen.
Fiatalon sok Indy500-on nézőként. Az iskola helyett dolgozni kezdett Detroit-ban egy akkumulátorokkal foglalkozó cégnél. Szép bevételre tett szert.
1921-ben egy saját maga által épített autóval indult a Hooseir Speedway-en. De eltiltották, mert egy bíró az autót szabálytalannak vélte. Majd ugyanez a sportbíró segített Shaw-nak hogy szabályos SprintCar autót építhessen. Az USA közép-nyugati részén versenyzett és több versenyt is nyerni tudott.
1923-ban megnyeri a National Light Car bajnokságot.
1924-ben csatlakozik az AAA-hoz. A következő években a lehető legtöbb versenyen rajzhoz áll Illinois, Indiana és Ohio államban. A közpép-nyugat versenypályáit uralta a saját maga által épített versenyautóval.
1927-ben jött a nagy lehetőség. Részt vehetett az Indy500-on egy Jynx-Miller autóval. És a verseny végén az előkelő 4. helyen intették le, amely nagyszerű bemutatkozás volt. Ezután még két bajnokságon kívüli versenyen is indult. A Frontenac csapattal Cleveland-ben a 2. lett.
1928 a Miller gyári csapatnál kapott lehetőséget Indianapolis-ban és Detroit-ban. Ebben az évben nem sikerült szép eredmény hoznia az Indy500-on. A 43. körben bekövetkezett műszaki hiba miatt a versenyt Ray Keech tartalék versenyzőjeként folytatta. Detroit-ban pedig a 9. helyen futott be.
Az 1929-es szezonban is a Miller csapatnál versenyzett. Az Indy500-on nem vett részt. Ettől függetlenül sikert sikerre halmozott, nyert három bajnokságon kívüli versenyt, Toledo 1., Toledo 2. és Cleveland. A Syracuse 100 mérföldes versenyen megszerezte első hivatalos AAA győzelmét. Detroit-ban és az Altoona-i második versenyen az 5. helyen intették le. A bajnoki pontversenyt a 3. helyen zárta.
1930 az első teljes szezonja. Ekkor az Empire State csapat Smith-Miller autóját vezeti. Az évnyitón, Langhorne-ban a 7. helyen végzett. Az Indianapolis 500-as versenyen ismét műszaki hiba gátolja meg a célba érésben. A következő négy versenyen szerez két győzelmet (Detroit és Bridgeville) és egy pole-t az Akron-i oválon. A szezon utolsó két versenyére nem tudja kvalifikálni magát. Így a bajnokságban csak a 6. helyet tudja megszerezni.
1931 nem sikerült fényesen. Egyetlen Top 5 helyezést ér el, az Altoona-i első versenyen 3. lett. Indianapolis-ban csak tartalék versenyzőként kap lehetőséget. A többi versenyen műszaki hibák sora keseríti meg a szezonját. Nem csoda hogy csak a 13. helyet szerzi meg a szezon végére.
1932-ben sem versenyez teljes szezont Indianapolis-ban a Veedol csapat Miller autóját vezeti, de a 157. körben hátsótengely törést szenved. Majd a Detroit-i első versenyen a 9. lett, legjobb eredménye pedig az Oakland-i 5. hely.
1933-ban ismét csapatott vált és egy Mallory/Stevens-Miller autót vezet. Indianapolis-ban a 2. helyen intik le. A következő versenyeken viszont a mezőny második felében tud csak végezni. Viszont az Indy500-as 2. helye elég a bajnokság 3. helyéhez.
1934-ben két versenyen indul. Indianapolis-ban a 2. rajthelyet szerzi meg, de ismételten műszaki hiba -olajszivárgás- miatt esik ki, már a 15. körben. Majd Lou Moore autóját vezetheti 76 körön át. A Decemberi Mines Field-i road versenyen szerez egy 2. helyet.
A következő 1935-ös évad legtöbb versenyén részt vesz, Indy-ben 2., majd a St Paul-i oválon a 4. helyet szerezte meg. Ezután még az Altona-i versenyen tud egy 8. helyet begyűjteni. Megszerzi karrierje harmadik összetett 3. helyét.
1936 egy rövid szezon. Indianapolis-ban sikerül a 7. helyen célba érnie. A Goshen 100 mérföldes versenyen a 2. helyen intik le. Majd megnyeri a Springfield-i bajnokságon kívüli versenyt. Ezek az eredmények csak a 6. helyre elegendőek.
1937-ben megszerzi első Indy500 győzelmét és a vele járó 1000 pontot. A híres Vandrbildt Cup versenyen a 9. helyen fut be. Megszerzi első bajnoki címét is ebben a szezonban.
1938-tól már csak az Indy500-as versenyekre összpontosít. És szép eredményeket is ér el.
1938-ban 2. helyen végez, míg 1939-ben és 1940-ben a Boyle csapat Maserati 8CTF autójával nyer. 1939-ben második bajnoki címét is begyűjti az Indy győzelemmel. Beállítja Louis Meyer rekordját, akinek ugyancsak három Indianapolis-i győzelem áll a neve mellett.
utolsó versenyét 1941-ben futotta a Boyle csapat Maserati versenygépével. A 151. körben baleset miatt kiesik Indianapolis-ban.
A II: Világháború alatt a légi közlekedésnél dolgozik.
A háború után, 1945-től az Indianapolis Motor Speedway elnökeként dolgozik, sikeresen irányítja és szervezi meg a személyzetet, amely egy jól működő Speedway-t eredményez.
1954-ben hunyt el, lezuhant a magán gépével az Indiana-i Decatur közelében.
AAA Nemzeti Bajnok: 1937, 1939
Indianapolis 500 győzelem: 1937, 1939, 1940
Rajtok: 38
Győzelmek: 5
Pole: 1
Pontok: 6461.8
Vezetett körök: 798
Cimei:
1990, National Sprint Car Hall of Fame
1991, International Motorsports Hall of Fame
1991, Motorsports Hall of Fame of America