Cummins Diesel Special az első diesel motoros versenyautó amely pole pozíciót szerzett Indianapolis-ban.
A Cummins Engine Co. Inc. alapítója, Clessie L. Cummins volt. Időnként az Indy500-at használta cége motorjainak bemutatására és népszerűsítésére
A céget 1919-ben alapította, és Cummins volt aki Rudolf Diesel motor tervét felhasználta és alkalmazta. Elejében csak mezőgazdasági képekhez gyártott motorokat, a későbbiekben már haszonjárművekben is használható motorok gyártásába is belekezdett.
Versenyzés az Indianapolis 500-on.
Kihasználva a nagyobb dízelmotorokat engedélyező szabályokat, a Cummins mérnökeiből és technikusaiból álló csapat módosított teherautó-motort használt az autóban, a pályán valaha használt első turbófeltöltővel. Egyes alkatrészeket alumíniumból vagy magnéziumból martak a súly csökkentése érdekében. A csapat szélcsatornát használt egy aerodinamikusabb karosszéria kialakításához.
Első Indianapolis-i részvételüket 1931-ben ejtették meg, de a Dave Evans vezette autó nem tudta kvalifikálni magát.
Ebben az évben Daytona Beach-en felállította a Diesel motoros autó sebességrekordját, 100.755 mph-val.
A következő próbálkozás 1934-ben történt, mikor is Stubby Stubblefield-el a volán mögött a 29. rajthelyet szerezték meg, a versenyt pedig a 12. helyen zárták, teljesítve a teljes 200 körös távot. A verseny alatt egy dízelmotoros versenyautó sebességrekordját állította fel, 80.389 mph-es sebességgel.
A harmadik Indy részvételre 1950-ben került sor, de ez az év nem volt sikeres. Műszaki hiba miatt feladni kényszerültek a versenyt az 52. körben.
Egy év szünet után 1952-ben neveztek újból. Freddy Agabashian a pole-ig száguldott, megszerezve egy diesel motoros autó első történelmi pole pozícióját. A verseny ismét csalódást keltő volt, a turbófeltöltő megadta magát a 71. körben.
1952-re Clessie L. Cummins elhagyta a céget, valószínűleg az új vezetés pedig lemondott a további Indianapolis 500-on való részvételről.